Sunday, June 10, 2007

Kiki's roti tambak~ nyum~

How to make this special sandwich?
Step 1:
Ambil dua keping roti. sebelum d masukan kedalam pan, satu bahgian dari setiap roti harus d bagi butter. lepas itu bahagian yang telah d bagi butter haruslah d hadapkan kepada api. selepas itu buat seperti yang d bawah. (payah kan explain bah). Boleh di taruh apa saja, tetapi seprti yang tertera di bawah shauqi menggunakan lebihan sos pasta yg bercampur dengan daging mince beef. selain dari itu kita juga boleh masukan cornbeef dan apa-apa saja lah mengikut cita rasa masing-masing. Kita mungkin mempunyai rambut yang hitam tetapi hati lain-lain so cita rasa pun lain-lain jua.
Step 2:
Kemudian di letak kan cheese di atasnya. Kebanyakkan cheese pun mengikut suka dan cita rasa masing-masing. the more the merrier the sticky-er and the mire nyaman-er.

Step 3:
Kemudian di tutup dengan roti yang satu lagi. Seperti yang tertera di gambar bawah, atas roti itu telah d sapu dengan butter. kita hendaklah menekan-nekan roti itu sampai di bahagian bawah roti itu kelihatan gering or golden brown. jikalau sudah bertukar warna ke-emasan hendak lah d balik roti itu.

Step 4:
selepas membalikan roti tersebut, hendaklah di tekan-tekan lagi roti itu sampai the other surface pun bertukar warna ke-emasan. Roti sudah siap untuk di hidangkan. Karat dua. makan masa panas-panas. selepas mengarat awda akan nampak cheese nya melting tekeluar-keluar dari roti. nyaman~~


Ani makan dengan kyusuknya.

Speacial pose from the Chef.


Selamat mencuba.
p.s: sorry if nda paham what im trying to say. p paham2 lah hehehe



2 comments:

WNR said...

Hahah..Cool syamim. I wish i could cook things like this. Bravo to all of you. Even more so for shauqi. My cousin cooks way better than me!

Bah, ada lagi resipi2 nyaman?

Wafa

ROGUE ECONOMIST said...

hahahah siuk usulnya si ani makan..mesti sedap tu...nantitah mencuba..hehe

Design by infinityskins.blogspot.com 2007-2008